2019
I advendi tervituseks tegi 3.klass oma etteaste luuletusega.
Esimest korda jagasime pinda seltsimajaga kahasse. Lapsed said esineda laulude ja tantsudega ning ega emad ja õpetajadki välja jäetud. Lapsed õppisid kuidas kaubelda suures rahvamassis ja miks ei tohi müügipinda üksi jätta kui on võõrad majas.
2.klassi tüdrukud mängisid tervituseks flööti. Õpetaja Leena meenutas meile kõigile endas märgata oma hingelindu, sest päkapikud piiluvad ja jõuluvana on juba teel meie suunas.
9. dets hommikul külastas meie kooli SUUKOOL (https://suukool.ee) ja jagas igas klassis infot kuidas hoida oma hambaid ilusate ja tervetena. Tutvustati ka erinevaid abivahendeid, millega hambapesu oleks tõhusam ja mida teha selleks, et ennetada hambaauke ja muid olukordi suus. Loodame, et Vääna Mõisakooli ridades on nüüdsest vaid pärlid reas.
Viiendikud kandsid meile selleks puhuks ette jõulunäidendi, kus poisist sai järgmine jõuluvana. ?? Peale etteastet tuli meile külla pärimusmuusikute duo, kes tutvustasid meile meie vaarvaarvaar...vaaresivanemate pühadekombeid. Tutvustati Tahma Toomast, jõuluhane, siis lasti jõulusokk puksima rahva sekka, õpetati tegema/mängima vana aja mänge: kartulist mullitaja, millest mulle puhuti rookõrrest, jagati ämbrist õnne ja tervist kõigile – küll see oli märg ?? , mängiti kingseppa ja kooti inimkangasteljel. Küll oli põnev ja hariv see koosviibimine!
Tunnetada tuli iseennast ja see paberile joonistada kasutades mandala tegemise võtteid.
Kendama töötuba toimus kendama suurkuju ja noorte iidoli Mikael Parmani #keerdtrepp eestvedamisel. Sündmuse eel pandi koos lastega reeglid paika ja tehti käed soojaks ühise treeninguga. Hiljem võeti mõõtu erinevates ülessannetes ja siis jagati auhindu ja autogramme. Et võistlusmomendid ebavõrdselt ei ole, olid lapsed jaotatud erinevatesse gruppidesse. Tore oli näha head koostööd!
Vääna Mõisakooli käisid esindamas Artur ja Raman. Seekord jäi finaalist veidike puudu. Kogemust said lapsed omajagu, sest osalejaid oli palju ja konkurents tihe.
23.jaanuaril toimus Keila kultuurikeskuses XXIX õpilasetlejate riigikonkursi Harjumaa voor 4.-12.klassidele. Konkurss toimus kolmes vanuseastmes, kus kõige suurem konkurents oli 4.-6. klasside õpilasetlejatel. Tuli esitleda üks luuletus ja proosapala. Vääna Mõisakoolist oli meid esindamas 4.klassist Andre.
25.01 Toimus robootika võistlus First Lego Leaque (FLL). Vääna Mõisakooli esindas võistkond VMT (Vääna Mõisakooli Targad). Robootika võistlus on meeskondlik ja ettevalmistuse käigus õpitakse meeskonnatööd, ühiste eesmärkide seadmist ja saavutamist, üksteisega arvestamist, toetamist ja abistamist erinevates olukordades. Võistlus on mõeldud noortele robootikahuvilistele vanuses 9-14 aastat. Võistluse on ülemaailmne ja selle eesmärk on muuta maailma paremaks kohaks. Igal hooajal on erinev teema. Selle hooaja teemaks on Linnalooja (City Shaper). Võistlus koosneb neljast erinevast osast robotimäng; roboti disain; projekt ja põhiväärtused. Kõik meeskonnad said robotimängu jaoks võistlusmati lego osadega. Meeskond pani neist klotsidest juhiste järgi kokku missiooni mudelid ja paigutas need ettenähtud kohtadele võistlusväljakul. Iga mudel kujutab kindlat probleemi mis on seotud hooajaga ja vajab lahendust uudsete ideede näol, et tulevikus sellele probleemile praktiline lahendus leida, see valmis teha ja kasutusele võtta mis omakorda muudab paljude inimeste elu paremaks. Võistlus koosneb neljast erinevast osast robotimäng; roboti disain; projekt ja põhiväärtused. Projekti osas pidi meeskond leidma oma kodukohas asuva hoone või avaliku kohaga seonduva probleemi, leidma sellele uudse lahenduse ja jagama seda asjatundjatega. Võistkond valis probleemiks augud linnatänavatel. Mõeldi üheskoos välja roboti mis autonoomselt liigub ringi, otsib üles kõik augud ja parandab need. Võistlusel esitleti ideed kohtunikele. Põhiväärtuste kategooriast vaadeldakse meeskonnatööd, meeskonnavaimu, pühendumist, eesmärkide püstitamist ja saavutamist, koostööoskust keerukates olukordades, tööjaotust, aja planeerimist. Kui kohtunikud on meeskonna ettevalmistustegevustest ülevaate saanud siis antakse meeskonnale ülesanne lahendada. Selle hooaja ülesandeks oli ehitada vasaku käega aja peale võimalikult kõrge lego klotsidest torn. Roboti disaini kategoorias vaatavad kohtunikud roboti välimust, tugevust, liikumist, ülesannete lahendamise täpsust ja programmi ülesehitust. Roboti seadistamisele või parandamisele kuluvat hinnangulist aega. Võistlejad tutvustavad kohtunikele robotiehituse protsessi näitavad ülesannete lahenduskäike ja põhjendavad miks kasutati kindlat valitud seadistust iga ülesande kohta eraldi mille võistlusrobot sooritab. Robotimängus peab robot lahendama võistlusväljakul olevaid ülesandeid. Aega on ühe võistluse jaoks kaks ja pool minutit. Meeskond teeb nii palju ülesandeid kui jõuab. Pärast mängu lõppu vaatab kohtunik koos meeskonnaga sooritatud ülesanded üle ja pannakse kirja punkti summa. Kokku on kolm vooru ja kirja läheb kõige parem tulemus. Meeskond sooritas edukalt enamiku planeeritud ülesandeid. Ettevalmistuste käigus õpiti robotit ehitama ja disainima, etteantud ülesannetele lahendusviise välja mõtlema ja nende töökindlust testima. Tööd planeerima, probleeme leidma ja neile lahendusi otsima. Üksteist abistama ja koos töötama ühise eesmärgi nimel. Võistlusel tutvuti ka teiste meeskondade projektidega, robotitega ja erinevate omanäoliste lahendusviisidega ülesannete sooritamiseks
Toimus suur avaaktus, teisipäeval ja neljapäeval toimusid projektitunnid, kolmapäeval käisid muusikutest pered esinemas meile, reedel oli kooli kohta ülekooliline viktoriin ja pidustuste lõpetuseks sõime maitsvat sünnipäevatorti.
Eesti Vabariigi 102. sünnipäev koos koolipere ja lastevanematega. Alustasime oma pidustusi traditsioonilise tõrvikurongkäiguga. Andsime sõna koolijuhile, kes tänas ka meil pikalt töötanud inimesi ja õpetajaid, kes meie rahvuskultuuri edendavad. Laulsime ja tantsisime eeskavadega, kui ka ühiselt. Oli meeleolukas ja ühendav pidu kõigile!
Vääna Mõisakooli käsid esindamas 5.kl Artur, Jakob ja Joosep. Joosep tuli tagasi II kohaga.
See on 2020 märtsist kuni maini kestev periood, kus kõik on kodudes e-õppel ja koolid on kinni. Sellel perioodil töödest tehtud videod on leitavad siit: --------> https://photos.app.goo.gl/c4k8mmmmY9p1gPMF8
test